Art from my heart

Mijn dienstverlening op jouw locatie

Op deze pagina vind je een groot deel van mijn aanbod, wat zowel als ochtend als middag programma geschikt is.

Ik vind het heerlijk om samen met de kinderen een co-creatie aan te gaan, waar het mijn uitgangspunt is om kinderen voor een dag(deel) op te laten gaan in kleuren vormgeving en speelsheid.

In iedereen leeft een kunstenaar, en ik geniet ervan om een bijdrage te mogen leveren om dit zichtbaar te kunnen maken!

Voor meer informatie en beschikbaarheid, ben ik bereikbaar via de mail : info@mooistecreaties.nl

Wie weet tot ziens!

Jacqueline


De boemerang als kunstwerk

Ochtend OF middag (of hele dag)

Wat is een boemerang eigenlijk, wat kan je ermee, en wie gebruiken het, en wat betekenen de symbolen?

Vragen waar ik tijdens deze les graag antwoorden op geef, door de kinderen op een speelse wijze mee te nemen in de cultuur van de Aboriginals.

Hoe het werkt:

Met behulp van 2 delen karton gaan de kinderen hun eigen boemerang maken. Hiervoor gebruiken ze een mal, of als ze vaardig genoeg zijn tekenen ze hun eigen boemerang. Als de basis klaar is, mogen de kinderen de boemerang gaan versieren met de afbeeldingen die de traditionele Aboriginals gebruiken om hun kunst te versieren doormiddel van dot-painten.

Opmerking: De jongste kinderen die de knipvaardigheid nog niet onder de knie hebben, krijgen een kant en klare kleinere variant.

Leeftijdsgroep: 4 -12 jaar

Optie half dagdeel: Een zijde zal als kunstwerk worden gemaakt

Optie hele dag: Uitgebreide versie van een stukje cultuur overdracht, en 2 zijdes van het kunstwerk worden tijdens een volledige schooldag bewerkt.

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • Verf, stiften, kwasten, lijm, karton

Agaat geode

Ochtend OF middag

Wat is een kristal, is het een steen?

Tijdens deze kunst les worden de kinderen meegenomen in de verborgen wereld van de edelstenen.

Hoe het werkt:

Vanuit een kartonnen basis, die jongste kinderen kant en klaar aangeleverd krijgen als geode gaan ze aan de slag. De kinderen die de knipvaardigheid goed onder de knie hebben worden uitgenodigd om via een mal, of eigen ontwerp een uniek gave geode te knippen.

De Agaat geode kent vele vormen, kleuren, en patronen. Aan de hand van foto’s en enkele voorbeelden van het kunstwerk mogen de kinderen met aluminium folie, lijm, zijde bloemblaadjes, gekleurd karton, 3d-folie en echt kwarts-zand, en nog vele andere materialen, en natuurlijk verf hun eigen kunstwerk maken.

Leeftijdsgroep: 4 -12 jaar

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • Verf, stiften, kwasten, lijm, karton, aluminium folie

Labyrint van klei, met edelsteen in het hart

Ochtend OF middag

Een labyrint is een slingerend pad zonder kruisingen. Het loopt nooit dood. Je volgt één weg, deze is van binnen naar buiten. In een doolhof verlies je de weg maar in een labyrint vind je altijd de weg, je kunt gewoon niet verdwalen, je komt altijd in je hart uit!

Hoe het werkt:

Met een stuk klei gaat elk kind zijn eigen en uniek labyrint maken, voor het patroon van het labyrint mogen ze een papieren mal gebruiken, maar is het vooral leuk om aanspraak te doen op hun eigen ideeën om het gangenstelsel te maken in het labyrint. In het centrum mogen ze een edelsteen plaatsen, wat hun eigen hart symboliseert.

Als het kunstwerk uitgehard is, kan het labyrint gebruikt worden. Met een vinger volgt het kind de weg van het slingerend pad, waar het uiteindelijk in het centrum (het hart) aankomt. Ook met een knikker of kraal is het leuk en vooral rustgevend om met het labyrint te spelen.


Omdat zowel op de linkse als de rechter hersenhelft aanspraak wordt gedaan, zorgt het voor het uit balanceren van lichaam en geest, waardoor een natuurlijke balans mag ontstaan. Het maken, maar ook het spelen met het labyrint zorgt voor een verbetering in concentratie en hand oog coördinatie. Maar ook voor het leegmaken van het hoofd, of verbeteren van de slaap is het labyrint doeltreffend inzetbaar.

Leeftijdsgroep: 8-12 jaar

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • 500 gram klei per kind, bakjes voor water

De oceaan als kunstwerk

Ochtend OF middag

Van zeester tot walvis, welke dieren leven er in de diepe oceaan?

Want wat leeft er allemaal in de diepe oceaan?????

En als wij mensen uit een groot gedeelte van water ontstaan, hebben wij ook een soort diepe oceaan?

Leven daar dan ook dieren, of leven daar gevoelens en gedachten?

Als je in jouw diepe oceaan kunt kijken, welk dier vind jij dan de leukste, liefste of juist gemeenste?

Hoe het werkt:

Op een wit vel papier gaan de kinderen met een bepaalde techniek met krijtjes en vetkrijt hun onderwaterwereld maken. De dieren, schelpen en planten kunnen ze met zwarte verf aan de hand van voorbeelden schilderen, of ze gebruiken de sjablonen die ik meebreng.

Leeftijdsgroep: 4 -12 jaar

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • Wit papier, kalk krijtjes, vet krijtjes, verf, schilders tape

Galaxy kunstwerk

Ochtend OF middag

Wat zou jij doen als jij een middagje in de galaxy zou kunnen spelen?

Laat je fantasie de loop, en maak je eigen kleurrijk universum als kunstwerk, met jezelf in het middelpunt!

Hoe het werkt:

Op een wit vel papier gaan de kinderen met een bepaalde techniek met krijtjes, vetkrijt en verf een eigen spannend kunstwerk maken.

Leeftijdsgroep: 4 -12 jaar

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • Wit papier, kalk krijtjes, vet krijtjes, verf, kwasten/tandenborstels, schilders tape

Beweging & Challenge

Ochtend OF middag

Spelenderwijs de challenge met elkaar aangaan, hoe leuk is dat!

Met de gymzaal als speelruimte, en bij lekker weer buiten in het zonnetje. Met diverse benodigdheden zoals ballonnen, bekertjes, hoepels, ballen, maar ook letters van het alfabet en rietjes, zijn de kinderen heerlijk een paar uurtjes actief in beweging.

Samen (leren) spelen, teamwork, maar het belangrijkste jezelf vrolijk voelen door beweging en met leuke attributen samen een spel aan te gaan.

Leeftijdsgroep: 4 -12 jaar

Wat fijn is als het op school aanwezig is:

  • Gebruik van de gymzaal, skippy ballen, hoepels, kleine ballen, ballonnen

Wat is jouw talent?

Ochtend of middag

Deze leuke opdracht is gericht op kinderen vanaf 7 jaar. De vraag is wat zijn talenten, en hoe herken je ze?

Via een zelfportret mogen de kinderen hun talenten tekenen en kleuren.

Kleurpotloden, stiften, krijt komt te pas om zichzelf als getalenteerde kanjer op het platte vak uit te werken.